.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهاد استاندار به رسانه ها ؛
در خبررسانی از اصطلاح «برکناری» استفاده نکنید
استاندار مازندران با اشاره به پایان مأموریت دو استاندار در کشور و استفاده واژه «برکناری» از سوی برخی از رسانه‌ها گفت: شأن مدیران و رسانه‌ها در این است که فعالان این بخش در خبررسانی در عزل و نصب مدیران از اصطلاح برکناری استفاده نکنند.
در خبررسانی از اصطلاح «برکناری» استفاده نکنید

استاندار مازندران با اشاره به پایان مأموریت دو استاندار در کشور و استفاده واژه «برکناری» از سوی برخی از رسانه‌ها گفت: شأن مدیران و رسانه‌ها در این است که فعالان این بخش در خبررسانی در عزل و نصب مدیران از اصطلاح برکناری استفاده نکنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري، سيد علي اكبر طاهايي، در جلسه كارگروه اشتغال وسرمايه گذاري استان گفت: در همين موضوعات اخير، رييس جمهور دو استاندار را عوض كرد، اولا چرا روزنامه مي نويسد بركنار كرد؟ چرا مي نويسيد استاندار مازندراني خراسان شمالي بركنار شد؟ اين چه تعبيري است؟ بركنار شدن با تغيير كردن دو مقوله است.

وي افزود: بنده الان دارم با شما صحبت مي كنم ، همين الان ممكن است رييس جمهور به ذهنشان متبادر شده و يه جمع بندي داشته باشه و بگويد كه من بايد جاي طاهايي كسي را تعيين كنم، حتي اگر به من اطلاع ندهد.

طاهايي افزود: ممكن است بگوييد اخلاقا چقدر خوب است اطلاع دهند، حرف درستي است ولي در كشوري كه شركت سهامي مديريت داريم مي شود اطلاع داد؟

وي تصريح كرد: در كشوري كه يك عده برخود فرض مي دانند در كار رييس جمهور دخالت كنند، در حوزه اختيارات او ورود كنند مي شود اطلاع داد؟

طاهايي با اشاره به اينكه اختياراتي كه قانون گذار به رييس قوه مجريه داده نه رييس قوه مقننه دارد نه قوه قضاييه گفت:حضرت آيت الله صادق لاريجاني( حفظه الله)، رييس محترم قوه قضاييه، نمي تواند به سادگي يك قاضي را عوض كند ولي رييس جمهورمي تواند به سادگي يك مدير را عوض كند ، قانون اين را پيش بيني كرده است.  اين محدوده حقوق مفروضه يك رييس جمهور است.

استاندار مازندران گفت: اين را از من به يادگار داشته باشيد، تا زماني كه پديده شركت سهامي مديريت ما  داريم و هر كس خود را سهام دار مي داند، كار در عرصه مديريت دشوار مي شود.

طاهايي گفت: اين ظلم به رييس جمهور است كه در حيطه اختيار رييس جمهور كسي بخواهد تصرف كند به عنوان حقوقي رييس جمهور عرض مي كنم نه شخص آقاي احمدي نژاد. ايشان يك عنوان حقوقي دارد.

وي افزود: شما عزيزان به عنوان كارگزاران قوه مجريه ادبيات و گفتمان خودتان را بر ادبيات و گفتمان رييس اين قوه مبتني كنيد يا قبولش داريد يا نداريد، اگر نداريد چرا با او هم پيمان شده ايد اگر داريد پس در اين راه استوار بمانيد و اگر قبول نداريد بگوييد مي خواهم كارشناس شوم.

استاندار مازندران گفت: من وشما كه معمولا در معارفه هاي خود به اين آيه كريمه" رب ادخلني مدخل صدق واخرجني مخرج صدق " استناد مي كنيم ،  بايد به اين صدق دركلام و گفتارهم در آغاز و هم در پايان پايدار و وفادار باشيم.

طاهايي با اشاره به برنامه ديدار مردمي روز جمعه آتي مديران استان در آمل گفت: توي اين شهري كه پر از استعداد هاي ارزشمند منابع انساني است حالا ستارگان پرفروغي توي منظومه معرفت ديني مثل علامتين درخشيدند ، ويا نفراول آنژيوگرافي قلب ايران از اهالي اين شهر است از الان غصه ام گرفت كه در اين روز وقتي چهره به چهره شديم با اون آدم كه با مدرك فوق ليسانس فلان رشته را ميزاره روي ميز ما، چه پاسخي به او بايد داد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه تكليف ما پرداختن به مسائلي است كه موضوع جامعه ماست تصريح كرد: يكي از بزگواران نماينده در جايي نقل كرد كه مثلا اين آماري كه در مورد اشتغال داده شد چقدر اين آمار برصدق و صحت است حال اين بزرگوار يك مقداري عجله كرد نرفته بود اصلا بپرسه كه اصلا اين آماري كه داده شد مباني علمي و تعريف شده اش چه بود. عجله كرد اشكالي ندارد به هرحال در موضع نماينده مجلس است، اهل نظر است و حق اظهار نظر دارد، اشكالي هم ندارد، وظيفه من و شماست.

استاندار مازندران خطاب به مديران حاضر در جلسه گفت: آن گزارشي را كه شما براي من مي فرستيدنقاط مثبت وآسيب ها  را بدهيد به آقايان 11 نماينده، آنها را مطلع كنيد وساير دستگاه ها هم اين كار را بكنند.

وي افزود: نمايندگان خلاصه بر كرسي اظهار نظر نشسته اند هرچه اطلاعات آنها را غني كنيد نظرات غني تري مي دهند .

استاندار مازندران افزود: مابايد از حريم اون برادر نماينده مجلس به احترام مردم حفاظت كنيم. مانبايد خوشحال باشيم يك نماينده اينجا چرا اين گونه سخن گفت. اين بي احترامي به مردم است.به مردمي كه او برگزيده آنهاست.مابايد به احترام مردم هم كه شده كمك كنيم بهتر سخن گفتن و اظهار نظر كردن.

نماينده عالي دولت يك راهبرد اين موضوع را اطلاع رساني دانست و گفت: ما در جلسه معارفه جناب اقاي بابايي و نكوداشت مساعي و زحمات جناب آقاي نيلچيان تصريح كرديم و گفتيم 106 هزار فرصت شغلي در استان مازندران ايجاد شده است از اين 106 هزار بيش از 30 هزار تاي آن مربوط به بخش مسكن بود.

طاهايي با اشاره به اينكه امسال هم آقايان آمدند مي گويند 18 هزار و خورده اي براي بخش ساختمان پايش كرده اند افزود:  اين را مي گويند فرصت شغلي، كسي نگفت كه يك شغل پايدار. خود اينها چند تا هم پايدار بود يا در مشاغل دولتي قرار گرفتند، توي يك كارخانه مشغول شدند  و اگر منضبط باشد در كارخانه و به قوانين كار خودشان در عمل احترام بگذارند و كار كنند واقعا، امانت دار باشند در كارخانه، اون كارخانه هم دچار مشكل نشود، يك شغل تعريف شده است.

وي گفت: اما كار در دولت تضمين شده تر است. ولي خوب استخدام در دولت محدود است ولي وزارت خانه ها در هم ادغام مي شود معناي آن كوچك سازي دولت است.

استاندار مازندران افزود: ما امسال 4 هزار و اندي استخدام در دستگاه هاي دولتي داريم  كه قبلش هم بايد آزمون هاي آن انجام شود. خوب اين كسري از حاجت به كار و نياز به استخدام در ميان دانش آموختگان مازندران را پاسخ گويي خواهد كرد

طاهايي تصريح كرد: اگر مي بينيد اون نماينده محترم بنده خدا يك دفعه ذهنش دچار مشغول به اين موضوع مي  شود به خاطر اينه كه ميره با هركي ملاقات مي كنه مي بينه يكي بيكار، دوتا بيكار، سه تا بيكار، مي گه پس اين آماري كه استاندار داد چي شد؟ اگر ده درصد اين آمار واقعيت داشت اين جوري نمي بود، اونم راست مي گه.چون موضوع درست تبيين نشد او دچار خطاي در داوري شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امیر38 13 تير 1391
اقای طاهایی انشالله در مورد شما لفظ برکناری استفاده نمیشود قول مردانه میدهیم
ش 13 تير 1391
عمو طاهایی خودتو آماده کن که باید بار سفر ببندی همین روزهابری دیار خودت وداع تو با نور چشمیات بکن
علی 13 تير 1391
واقعاً عجب سیاستمداری است این استاندار. حال که بگیر بگیر استانداران شروع شده با دادن حق به احمدی نژاد او را بدهکار کرده و احمدی نژاد توی رودربایستی گیر می کند و او را ابقا خواهد کرد. به این می گویند سیاستمدار سیاست فهم که جهت جراین را خوب خوب شناسایی کرده است. جناب استاندار تغییر واژه از برکناری به تغییر تفاوتی در عمل ایجاد نمی کند به هر حال آقای شفقت توسط آقای احمدی نژاد برکنار شد و در معامله با نمایندگان جریان خودی قربانی شد. این ربطی هم به اقتدار و اختیار رئیس جمهوری ندارد و هیچ ارتباطی هم به قدرت مدیریت و بهتر کردن وضع مردم و توسعه بهتر استان و کارایی بالاتر ندارد.
نا شناس 13 تير 1391
افای استاندار مردم ازشما وکارگزاران شما وهمچنین نمایندگان خواهان شغل پایدار در استان هستند که متاسفانه در این زمینه هیچ زیرساختی مشاهده نمیشود مردم خواهان شغل دولتی صرف نیستند.مشکل ودرد مردم روزمرگی شماهاست همین که دولت سهم استان را برای سال نود 108هزارفرصت شغلی اعلام کرد شما هم رو اوردید به امار سازی ظاهری که مثلا 106 هزارفرصت ایجاد کردیم !که خودتان هم با این صحبتهائی که الان فرمودید انرا زیرسوال بردید.مردم وازجمله علما همچون جوادی املی(ح)میپرسند چرا هیچ نظارت درستی برپولهای کلانیکه درقالبهای گوناگون هزینه میشود نمیشود ؟چرا اینهمه طرحهای نیمه تمام داریم ؟ایا ازقبل کارشناسی نشده بود؟چرا ازقبل ،صلاحیت وام گیرنده ها تائید نمیشود؟چرا امار برداشت غیر اصولی!! وخارج ازعرف ازبانکها اینقدربالاست؟وبسیاری چراهاازاین دست که قلب مردم ما رامیفشارد؟مردم میگویند به این سوالات نباید باتغییر صوری وجابجاییهاپاسخ داد که بیشتر پاک کردن ...است تا پاسخ دادن.باتشکرازشما وتمامی خادمان دلسوزنظام (نوبخت)
نا شناس 13 تير 1391
طاهايي حنايت ديگر رنگي ندارد . همه شناختن تورو / فقط هادي ابراهيمي فرد دلسوز و مردمي
نا شناس 13 تير 1391
فرقي با ابراهيمي نداره. سر و ته يك كرباسند
amir 13 تير 1391
آقای استاندار عزیز 30هزار نفر کارگر ساختمانی هستند بقیه از کجا و کدوم حوزه هستند؟ راستی چرا دنبال اشتغال واقعی و بر اساس استانداردهای بین المللی نیستید ؟ چرا آمار شما بقول همون نماینده آبکی است؟ لطفا بفرمایید 106 هزار نفر در چه بخشهایی هست؟؟؟؟؟
نا شناس 14 تير 1391
وای به حال استان مون با این رجالش
نا شناس 14 تير 1391
فقط شفقت ولاغیر
عليرضا 16 تير 1391
عادلانه و عاقلانه قضاوت كنيد و هرآنچه حق است را بگوييد. فضاي نقد و نقادي با تخريب متفاوت است، در گفتار و نقد عملكردها خدا را در نظر بگيريد. نه با يك اشتباه استاندار، او را بي لياقت بدانيد و نه با يك حركت مثبت او را فرشتهء نجات استان بناميد
uuuuuu 18 تير 1391
باسلام واقعا شما كارگري در حوزه مسكن كه بيچاره نه كار ثابت دارن و از چهارراه پذيرش مشوند و نه بيمه اي در مورد آنها تعريف شده است بعنوان شغل افراد و داوري ناصحيح نماينده فرض مكنيد. واقعا جاي تاسف دارد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.